Før dit barn skifter til Elsted Skole

Overvejer du, om dit barn skal skifte til Elsted Skole? Du er altid velkommen til at kontakte os.

• Læs op

Indhold

Dit barn har ret til at blive indskrevet på Elsted Skole, hvis I bor i skoledistriktet. Du kan se dit distrikt på aarhus.dk/skoleskift, hvor du også kan læse mere om at skifte skole i Aarhus Kommune.

Bor du i skoledistriktet?

Du kan søge om optagelse på Elsted Skole med det ansøgningsskema, som du henter på aarhus.dk/skoleskift.

Udfyld skemaet og send det til els@mbu.aarhus.dk.

Vi kontakter dig, når vi har modtaget skemaet, så vi sammen kan aftale det praktiske.

Bor du ikke i skoledistriktet?

Det kan sagtens være, at dit barn kan optages på Elsted Skole, selvom I ikke bor i distriktet. Det forudsætter, at der er en ledig plads i en klasse på dit barns årgang. Derfor kan vi desværre ikke garantere en plads.

Du er altid velkommen til at kontakte os på 8713 8787 eller els@mbu.aarhus.dk og høre, om der er en ledig plads.

Har du spørgsmål, eller er du i tvivl, om vi er det rigtige valg for dit barn?

Du er meget velkommen til at kontakte os på telefon 8713 8787, hvis du har spørgsmål eller vil tale med den pædagogiske leder for dit barns klassetrin.

Vi skal dog have dit ansøgningsskema, før vi kan placere dit barn i en bestemt klasse.

Sidst opdateret: 5. januar 2024