Fritidsklub og ungdomsklub

Vi har både fritidsklub og ungdomsklub liggende på skolen. Hos Ung i Aarhus kan du læse meget mere om klubberne.

Samhørighed: I klubben Elsted er samværet med andre børn og unge, samt et engageret personale i højsædet! Klubben er stedet hvor man mødes med sine venner, samt skaber nye venskaber.

Faglighed: I klubben Elsted er det vigtigt for os at skabe rum hvor børnene i fællesskab kan dygtiggøre sig inden for den enkeltes interesser.

Omtanke: Vi skaber børn og unge der deltager i og inkludere hinanden i fællesskaber samt reflektere over verden.

Sensitivitet: I vores hus er der plads og personale til, at der kan blive taget hånd om de børn, der har behov for mindre sammenhænge. Vi har særligt fokus på at skabe en tryg hverdag for dit barn. Vi har et særligt fokus på at skabe glade, sunde børn og unge med selvværd.

Dagligdagen: I dagligdagen tilbyder vi i klubben Elsted, et bredt udvalg af aktiviteter. Vi tager udgangspunkt i den børnegruppe vi har og deres interesser. Dagligt understøtter vi børnene indenfor:

• E-sport, herunder computer, PlayStation og Tablet
    • Kreativt værksted, herunder, graffiti, perler, syning, tegneværksted, filt, smykker mm.
    • Bevægelse, vi har ugentligt mulighed for at benytte hallen på Elsted Vi har et stort street areal, hvor man mulighed for at skate, køre løbehjul & rulleskøjter, stylter eller køre på BMX.

Vi har adgang til tre multibaner, hvor der altid er mulighed for at spille, basket, fodbold, hockey, stikbold mm.

• Teater og dans, Vi har et teater område i klubben, med eget udklædningstøj. I klubben er der et ugentligt dansehold med underviser. Udover det er det altid muligt at danse & bevæge sig i vores fællesområder.
    • Diverse brætspil
    • Crazy Friday, er en aktivitet vi i klubben afholder hver fredag. her er konkurrencer og sjov og ballade i højsædet.

Aftenåbning: I klubben Elsted holder vi aftenåben en gang om ugen. Tirsdag i ulige uger samt onsdag i lige uger. Der er mulighed for at tilmelde sig aftenåbning på vores info tavle i klubben. På disse aftner spiser vi sammen med børnene. Der er altid en fælles aktivitet samt mulighed for fri leg og hygge.

Snacken i fritidsklubben: Vi tilbyder en snack hver dag i klubben f.eks. pølsehorn, pastasalat, boller og lign.

Hvis man ønsker at tilmelde sit barn snackordningen, skal man gå ind på CPOS og betale for ordningen i webshoppen. Når man har betalt, er man automatisk tilmeldt.

Prisen for at være med i snacken er 150 kr. månedligt. I den pris er aftensmåltiden til aftenåbningerne også inkluderet.

Snacken og mad i ungdomsklubben:

Vi tilbyder en snack mandag og tirsdag eftermiddag. Det kan f.eks. være boller, pølsehorn, pizzatoast og lign. Tilmelding til snacken foregår inde på CPOS i webshoppen. Prisen er 60 kr. månedligt

Onsdag og torsdag aften er der mulighed for at købe nachos med ost for 10 kr. Der vil også være fællesspisning to gange om måneden. Dette koster 30 kr. hver aften.

Highlights: I Fritidsklubben Elsted har vi månedligt en fælles tur ud af huset. Til disse ture vil der være en egenbetaling på. Turene ud af huset inkluderer blandt andet, Rush, Battlearena, biograf og svømmetur mm. I klubben kan man finde en oversigtstavle over disse highlights.

Traditioner: I Fritidsklubben Elsted har vi årlige traditioner. Vi har Halloween, tur til Djurs sommerland, fastelavn og en helt fantastisk sommerlejr den første uge i sommerferien. Vi har en Berlin tur for 6. årgang hver år i påsken. December måned er afsat til julehygge, gaver, konkurrencer og der bliver lavet bolcher hele måneden.

Ungdomsklubben: Ungdomsklubben er inddelt på to forskellige matrikler. Mandag og tirsdag aften er der åben på Lystrup skole.
    Mandag og tirsdag eftermiddag samt onsdag og torsdag aften er der åben på Elsted Skole.

Ungdomsklubben Elsted, er et fritidstilbud til alle unge fra 7 klasse og op til 18 år. UngdomsKlubben er et sted, hvor de unge, er medbestemmende i forhold til aktiviteter, indkøb, mad, indretning og inventar. Vi tilbyder jævnligt ture ud af huset, som medlemnmerne selv er med til at bestemme. Vi har en årlig skitur i vinterferien, vi har ligeledes en weekendtur til København i maj/juni.

Praktisk info

Åbningstider fritidsklubben Elsted

Mandag: 13.30-17.00
    Tirsdag: 13.30-17.00 (ulige uger 13.30-20.00)
    Onsdag: 13.30-17.00 (lige uger 13.30-20.00)
    Torsdag: 13.30-17.00
    Fredag:  13.30-17.00

I alle ferier er åbningstiden 10.00-16.00

Klubben er lukket i uge 28, 29 og 30 i sommerferien. I juleferien og dagen efter Kristi himmelfartsdag.

Åbningstider ungdomsklubben Elsted

Mandag: 17.00-21.30 på Lystrup Skole
    Tirsdag: 17.00-21.30 på Lystrup Skole
    Mandag: 14.00-17.00 på Elsted Skole
    Tirsdag: 14.00-17.00 på Elsted Skole
    Onsdag: 17.00-21.30 på Elsted Skole
    Torsdag: 17.00-21.30 på Elsted Skole
    Fredag: Lukket

I ferierne holder vi åben sammen med fritidsklubben fra 10.00-16.00

Kontaktinformation: Telefon til Fritidsklubben: 41 85 48 17 vi kan træffes indenfor vores åbningstid.

Telefon til Ungdomsklubben: 20 26 78 37 vi kan træffes indenfor vores åbningstid.

Man er altid velkommen til at henvende sig telefonisk eller pr mail til afdelingsleder Christian Larsen.

Mail: chrla@aarhus.dk

Tilmelding: Tilmeldingen til klubben Elsted foregår gennem pladsanvisningen ved Aarhus kommune, her kan man også søge og hel eller delvis friplads.

Besøg Klubben Elsted på Facebook

Besøg Klubben Elsted på ungiaarhus.dk